obowiązująca od: 21 maja 2025 r.
Niniejsza Polityka Zwrotów dotyczy wyłącznie zakupu Produktów cyfrowych (Ebooków) w sklepie internetowym Lumora.pl.
- Brak możliwości zwrotu Produktów cyfrowych: Zgodnie z art. 38 pkt 13 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.), prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Wyrażenie zgody przez Klienta: Poprzez dokonanie zakupu i kliknięcie przycisku "Kupuję i płacę" (lub podobnego) oraz udostępnienie Produktu cyfrowego (np. poprzez wysłanie linku do pobrania), Klient wyraża wyraźną zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie od umowy i przyjmuje do wiadomości, że traci prawo do odstąpienia od umowy w momencie udostępnienia mu treści cyfrowej.
- Co to oznacza w praktyce: Oznacza to, że po pomyślnym dokonaniu płatności i otrzymaniu dostępu do zakupionego ebooka (np. poprzez link do pobrania wysłany na adres e-mail), nie ma możliwości jego zwrotu ani otrzymania zwrotu pieniędzy z tytułu odstąpienia od umowy.
- Reklamacje z tytułu wad Produktu: Powyższe postanowienia nie naruszają prawa Klienta do złożenia reklamacji w przypadku, gdy zakupiony Produkt cyfrowy jest wadliwy (np. plik jest uszkodzony, niekompletny). Zasady składania i rozpatrywania reklamacji opisane są szczegółowo w § 7 Regulaminu Sklepu Lumora.pl. W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca zobowiązuje się do naprawy wady (np. poprzez dostarczenie nowego, poprawnego pliku) lub, w uzasadnionych przypadkach, do zwrotu pieniędzy.